Untitled-4      Untitled-2      Untitled-3

DSCN1208 Для багатьох відвідувачів Багатофункціонального соціального центру знайомство з Карітасом розпочалося зі знайомства з психологом Кризового центру Оленою Селівановою. Вона працює в «БФ «Карітас Краматорськ» майже від його заснування та встигла почути багато проблем й своїм чуйним ставленням та індивідуальним підходом допомогти багатьом бенефіціарам.

     Проблеми батьків та дітей окремо та разом, проблеми виховання та порозуміння ― аналізуючи запити, з якими приходять люди, психолог виявила, що це вкрай актуальні запити, які потребують окремого напрямку роботи. Так виникла ідея розробки концепції серії навчальних тренінгів «Школа відповідального батьківства».  Метою навчання стало допомогти дійсним та майбутнім батькам краще розуміти дітей та ефективніше запобігати розвитку конфліктних ситуацій у вихованні та спілкуванні.

Стартувала «Школа відповідального батьківства» 19 жовтня 2017 р. Увесь курс був поділений на 3 великі частини, а кожна з них на 3 заняття:

1 блок. «Я ― батько: робота з дитинством» передбачав пропрацювання страхів, розчарувань, прощення та прийняття.

2 блок. «Моя дитина - хто вона?» включала інформацію щодо вікових періодизацій, базових потреб та криз, які виникають відповідно різних вікових груп.

3 блок. «Сила в знанні» був присвячений схемам, рекомендаціям та профілактиці.

Кожне заняття включало теорію, практичну частину, домашнє завдання й рекомендації. Також Олена до кожної теми розробила авторські методичні зошити, в яких були представлені найважливіші матеріали уроків та поради для батьків. Такий вид навчання був розроблений Оленою самостійно, виходячи із власного досвіду та запитів клієнтів, що звертались. Кожен урок супроводжувався окрім вправ та «живого» спілкування, також і домашнім завданнями та друкованими матеріалами з практичними вправами та рекомендаціями.

Вступне заняття мало презентаційну форму – учасникам була представлена авторська програма навчання, спеціально розроблена психологом для цієї серії тренінгів. Також кожен зміг у невимушеній атмосфері розповісти про свої методи виховання та проблеми, з якими стикався під час їх реалізації. Особливий захват викликала вправа, виконання якої буде тривати протягом всього навчання. Кожен отримав конверт з ім’ям людини, за якою буде спостерігати, щоб помічати та фіксувати всі позитивні якості та риси, аби поділитись ними в кінці навчання.

 

На другому занятті, темою якого було «Виховання дітей без покарань» був запрошений спеціаліст Тетяна Петренко. Вона допомагала батькам здобути додаткові знання та інструменти для розширення горизонтів виховання. На занятті тренер та слухачі розглядали покарання: ефективні вони чи ні та чим можна їх замінити. Дорослі пірнули в спогади й подивились, а як виховували їх, та які вони винесли з цього знання. Поговорили про вміння керувати своїми почуттями, про те, як виховувати дитину, залишаючись «м’яким і твердим» водночас.

 

На третьому занятті «Робота с дитинством» говорили про помилки виховання, що поступово переходять з покоління в покоління. «Прощення», «прийняття» та «розуміння» ситуації мали відображення в практичній та теоретичній частинах уроку.

На занятті «Такі різні діти» була презентована вікова періодизація, кризи та базові потреби дітей. Через приклади, шляхом проб і помилок, шукали відповіді на вічне питання: «Як виховувати дітей?». Зазирнули в тему страхів і проаналізували схеми поведінки, які закладаються в ранньому дитинстві й формуються все наступне життя.

Психолог  в свою чергу відзначає, що «…основна задача батьків дати дитині опору, що складається з доброти та моральних принципів суспільства, на яких він збудує своє «дерево духовності»! Сформувати відповідальність за свої вчинки, приймати і любити безумовно, а також бачити унікальні таланти дитини та не забувати йому про них казати, навіть, якщо він просто вміє найкраще ніж усі чухати пальцем ноги своє вухо!»

«Світ очима дитини» - легко або складно зрозуміти, як на світ дивиться дитина? Щоб зрозуміти іншого, необхідно в першу чергу зрозуміти себе. Завданням психолога Олени Селіванової на п’ятому занятті школи «Відповідального батьківства» 16 листопада було висвітлити питання «Як задоволеність базових психологічних потреб людини впливає на формування його глибинних переконань і на подальші «правила життя»? В рамках заняття були розшифровані найбільш поширені батьківські помилки та розглянуті приклади відповідної поведінки дитини.

Дитина не стоїть на місці, вона зростає та навчається. Разом з нею навчаються і батьки. Перше заняття заключного етапу «Школи відповідального батьківства» мало назву «Знаю багато, хочу ще». Олена розпочала заняття, запропонувавши всім присутнім намалювати власну родину, а потім кожен міг почути про що «говорить» малюнок.

Тему подолання маніпуляцій з боку дитини та пошуку взаєморозуміння обговорювала психолог на заняті у «Школі відповідального батьківства» 14 грудня. Урок мав назву «Питання-відповідь: всього по трохи».

Заключне 9 заняття присвятили навчанню правильно аналізувати інформацію, яку зараз так легко знайти, але зазвичай важко «фільтрувати» та розуміти, що саме має сенс. Також говорили про різновиди психологічних методів та їх особливості.

Випуск навчених «відповідальних батьків» пройшов 28 грудня. В невимушеній атмосфері за чашечкою кави, «учні» розповідали Олені, як її курс вже встиг змінити їх життя, ділились враженнями та розповідали про свої плани на майбутнє. Також відбулось вручення сертифікатів. Відгуки, отримані під час заключної зустрічі, ще раз підтвердили переконання Олени Селіванової «Треба працювати не тільки с проблемою, але над її запобіганням».